Serviceopdatering natten til onsdag den 29. juni

28/06/2022 kl. 23:07 - Status: løst

Natten til onsdag serviceopdaterer vi en del af systemet.

På grund af en serviceopdatering i nat, vil mange af vores routere blive tvunget til en restart.

Er din router ikke online i morgen onsdag, skal du først slukke, og dernæst tænde routeren igen.


Vi beklager de evt. gener det giver jer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Softwareopdatering i nat

11/05/2021 kl. 01:10 - Status: løst

Natten til tirsdag den 11. maj

Opdaterer vi hele systemet i midtbyens kerne, samt Rådhusvej og Bibliotekshaven.

Opdateringen løber fra ca. kl. 02.00 til ca. kl. 06.00 tirsdag morgen.

 

De berørte områder vil natten over være uden Internet og TV signal.

Vi beklager de gener det må medføre.

Planlagte afbrydelser uge 17

27/04/2021 kl. 11:30 - Status: løst

Se under nyheder hvilke planlagte afbrydelser vi har i uge 17


Klik her for at gå direkte til nyhedssiden

Fejl på TV2 Charlie

22/04/2021 kl. 11:48 - Status: løst

Nogle oplever fejl på TV2 Charlie.

Fejlen er landsdækkende og der arbejdes på, at få det løst hurtigst muligt.

Fejl på Vesteralle og omkringliggende gader

19/04/2021 kl. 20:24 - Status: løst

Opdateret 22:10 - fejlen er nu rettet, og alle online igen!

 

Vi har i øjeblikket en fejl på Vesteralle

 

Fejlen berører både Internet og TV. Det tyder på, at det er en defekt forstærker eller et strømmodul.

Tekniker er tilkaldt, og fejlen rettes hurtigst muligt.


Følgende gader er helt eller delvist berørt:

Vesteralle, Godthåbsvej, Tværgade, Parrallelvej, Smallegade


Vi beklager meget de genere det må medføre

TV kanalopdatering 17. marts

16/03/2021 kl. 22:25 - Status: løst

I dag er der kørt en teknisk opdatering af kanaler og kanalplaceringer.

Der er primært tale om oprydning og omplaceringer i det fysiske kabelnet. Overordnet beholder de enkelte programmer de kanalnumre de har. Eksempelvis er DR1 fortsat på plads nr. 1, TV2 på plads nr. 2 osv.


TV

Der kan på nogle TV være behov for en ny kanalsøgning, men vær ikke forhastet. Tænd TV'et, og afvent mindst en time før det kan konstateres, om programmerne ligger som forventet.

Hvis dine kanaler fortsat ikke ligger placeret som de skal, eller der mangler enkelte kanaler, er det nødvendigt med en kanalsøgning.

Du kan læse mere om kanalinstallation her


TV Boks

Vi forventer, at TV bokse skal opdateres, og derfor kan det være en god idé at slukke den først, og derefter lade den opdatere ved genstarten.

Fejl på mailserver

01/03/2021 kl. 10:17 - Status: løst

Opdateret lørdag d. 6 marts kl. 22.40

Forudsat, at indstillingerne af mailserver i mailprogrammerne er korrekte, har mailfunktionen nu været i orden det seneste døgn. Har du pga. information på dit mailprogram, ændret adgangskode, kan vi på kontoret hjælpe med ny adgangskode fra på mandag.

Det er vigtigt, at mailserver er sat korrekt op - gn25.gullestrupnet.dk fungerer ikke mere.

Se mailopsætning her

 


 

Opdateret fredag d. 5. marts kl. 23.00

Vigtig information: Har du i din mailopsætning benyttet gn25.gullestrupnet.dk som mailservere, SKAL det ændres til mail.safnet.dk (gælder for alle vores mailadresser uanset hvilket  af vores domæner der er tale om)

 


 

Opdateret fredag d. 5. marts kl. 12.30

Mailadresser, der ender på:

@safnet.dk og safmail.dk

fungerer nu for nye mails.

 

Mailadresser, der ender på:

@safturbo.dk, @safpost.dk, @safone.dk, @saf9300.dk, @saf1.dk, @saf2.dk, @saf3.dk, @saebynet.dk, @9300saeby.dk, @9300net.dk:

forventes at fungere i løbet af dagen/aftenen idag.

 

For alle adresser gælder følgende:

Tidligere/gamle mails bliver leveret i løbet af weekenden.

Mails, der er afsendt til dig/jer i fejlperioden, bliver leveret med mindre at afsender har fået besked på, at du/I ikke har modtaget mailen.

 

HUSK: Afventer du/I vigtige beskeder fra det Offentlige - log ind på eboks.dk for at tjekke om du har fået beskeder.

Klik her for at gå direkte til eboks.dk

 


 

Opdateret torsdag d. 4. marts kl. 15.00

Fejlen er desværre endnu ikke løst, men vores udbyder arbejder hårdt for at få fejlen løst.

Vi beklager endnu en gang de gener, dette må medføre.

 


 

Opdateret onsdag d. 3. marts kl. 12.30:

Vi har desværre stadig fejl på mailserveren, hvilket vi beklager rigtig meget.

Vi kender desværre ikke den endelige tidshorisont, men der arbejdes på højtryk for at få det løst.

Så snart alt fungerer, vil denne driftsinfo blive markeret som "løst"

 

NB: Systemet kan sporadisk fungere, og dermed vil enkelte eller nogle mails kunne komme ind.

 


 

1. marts 2021

Vi har desværre fejl på en mailserver hos vores mailudbyder.

 

Der arbejdes ihærdigt med at få genetableret og konverteret alle mails over i et nyt systemsetup.

Vi forventer problemerne løst i løbet af dagen den 1. marts. Når vi igen er kørende har Webmail siden fået nyt layout, idet det har været nødvendigt at opgradere til en ny version.

NB: Systemet kan sporadisk fungere, og dermed vil enkelte eller nogle mails kunne komme ind. Vi kan desværre ikke love helt fejlfri kørsel før sidst på dagen i dag.

 

Vi beklager de gener det medfører.

Afbrydelse af TV/internet på enkelte adresser

25/02/2021 kl. 16:40 - Status: løst

Vi har desværre en afbrydelse af TV og internet ved enkelte hustande på følgende adresser:

Kappelhavevej

Jernbaneallé

Emilievej

Chr. Pedersensvej

Boechsvej

Tekniker er tilkaldt og vi håber fejlen rettes hurtigt. Vi beklager meget de gener, det må medføre.

 

OPDATERING d. 25. marts : Fejlen blev hurtigt rettet, strømforsyning til de ramte husstande blev udskiftet og alle var igen online kl. 17.20

Endnu en strømafbrydelse

13/02/2021 kl. 05:14 - Status: løst

13. februar 2021

 

Igen i nat blev byen desværre ramt af en kort strømafbrydelse! Det er uhørt, at vi 2 gange på bare 12 dage, rammes af en strømafbrydelse/spændingsfejl, i vores ellers så driftssikre el-net.

Når en sådan fejl opstår, kan der gå lidt tid inden hele systemet er synkroniseret, og modemmerne igen kommer online. Sikkert pga. det sene tidspunkt, blev vi ikke opmærksom på fejlen fra begyndelsen.

Det er yderst beklageligt, at vores elforsyning er ustabil i øjeblikket, og vi vil derfor søge en forklaring, og ligeledes forhøre hvilke tiltag der tages, for at imødegå lignende hændelser fremadrettet.

Stor fejl efter strømafbrydelse

01/02/2021 kl. 02:16 - Status: løst

Søndag den 31. januar

I aften havde  vi desværre en stor fejl, der opstod efter en ultrakort strømafbrydelse, der viste sig at omfatte en større del af Nordjylland.

Fejlen bestod i, at en del af konfigurationen i hovedstationens udstyr kom "ud af takt", hvilket afstedkom, at alle blev afbrudt i 2 timer og 20 minutter.

For at få hele maskineriet i takt igen, var det nødvendigt at demontere/montere/ genstarte osv. et par gange, men heldigvis ser det nu kl. 02:00 indtil videre ud til, at der ikke er sket varige skader på udstyret.

En besynderlig fejl, som måske skyldes, at afbrydelsen var så kort, at kun en del af udstyret nåede at "standse". Hvorom alting er, opstod den, og det beklager vi naturligvis mange gange.

 

Spørgsmål?

Kontakt os

Sæby Antenneforening
Grønnegade 11A, 9300 Sæby

Tlf nr: 9846 4646